MINDYOURATTITUDE

THEUDOG'S

Publicerad 2010-12-18 12:09:02 i ,

3/5 - 2068  Jon's.logg

Hjärtat satt i halsgropen när jag var på väg hem efter jobbet. Jag sprang nästan på The Surface Dogs, inte nog med det, det var Jean Barrquet - en av 5 underbossar och några av hans män. Han har sett mig förr. Han har sett mig på fel plats vid fel tillfälle med fel folk. Hade han sett mitt ansikte hade jag varit död nu. Varje dag är ett vågspel, ska man leva en dag till?
Imorgon ska jag möta upp Payron vid Al's. Jag är snart inne säger han, att de gillar mig, speciellt hans bror, Yardol, ledare över The Under Dogs. Det känns skönt att vara där nere i tunnlarna, att vara en UDog. Jag hjälper dem på de sätt jag kan vilket är hacking. Det finns ingen elektroniskt pryl som jag inte kan hacka mig in i, bygga om eller kryptera så den blir omöjlig. I gengälld hjälper de mig att hitta min far.

Vad min mor har berättat lämnade han henne när han fick reda på att hon var gravid, med en son. Varför stack han när han fick veta att det skulle bli en pojke? Varför skickade han mor till New York med första bästa buss? Det finns många frågor jag vill ställa honom. Ville han inte se mig växa upp, vara med, vara en del av mitt liv?
Mor blev orolig när jag sa åt henne att jag skulle flytta tillbaka till Chicago, att jag behövde få svar. Hon ville inte att jag sulle åka. Vi bråkade om det vilket jag ångrar djupt. Hon var sjuk och dog precis efter jag åkt. Nu har jag ingen annan att vända mig till utom The Under Dogs och bröderna Harki.


Något växer i mig. Sorg, hat, förtvivlan, frustration. Vad det än är gör det mig starkare och jag känner att det kommer gynna mig i framtiden.

Jon Frerry

logout.



Håller på att bygga upp en massa olika historier i mitt huvud så det är något helt sjukt. Den jag har skrivit på här är helt i form av Jons logg i framtiden. Jon är 20 år och flyttade från new york till chicago för att leta rätt på sin far. Under tiden han bor där kommer han i kontakt med Payron Harki som är bror till ledaren i The Under Dogs, ett av chicagos 2 största gäng som håller sig under marken, chicago är lika stort under marken som ovan. De är i ständigt krig med The Surface Dogs - som då har pejl på chicagos yta. Året är 2068 och världen håller på att förfalla sakta men säkert. Ett miljöavtal år 2016 som skulle räddat jorden från förfall vägrades att skrivas på at stormakter som Kina, U.S.A och Ryssland. Chicago styrs inofficiellt av The Surface Dogs (SDogs) ochThe Under Dogs (Udogs) vill återföra staden till folket. storyn i princip. Revolt + Jon som försöker leta rätt på sina rötter.

ska jag fortsätta på den? eller det var bara lite bajs?

Cheers!

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2010-12-18 15:06:14

Klart du ska fortsätta! Heja heja!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lillacser

Hej! 20åring från södra Sverige.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela