MINDYOURATTITUDE

WHATDOESITMEANTOME

Publicerad 2010-12-09 23:55:44 i Allmänt,

liv i döden genom oss

 

Några såg mig bära ett kors idag. Jag är inte religös, alls, men jag bär det inte av religösa skäl. Personligen anser jag att det är okej att bära religösa symboler men av bara  2 anledningar:

1: Du är religös och bär symbolen för din tro.

2: Det har ett annat högt värde, sentimentalt värde just för dig.

Det är av anledning nummer 2 som jag bär det. Korset på bilden har jag snickrat ihop själv och betyder för mig att jag skickar min respekt och tankar för nogon viss som inte finns mer. Någon som betyder mycket för mig genom bara en känsla. Jag har aldrig mött denna människa men jag känner ett band på något vis. Därför bär jag ett kors, som för mig symboliserar just det, minnen, känslor och mer. Jag är Atheist, inte ens agnostiker, så ja, samtidigt känns det konstigt att bära en symbol som symboliserar något så mycket större. För religion är stort, det är överallt. Jag har en vän som är religös, men hon viftar inte med det i ansiktet på en, henne kan jag ha respekt för. Men ska du komma och tro att du kan frälsa mig kan du dra, finns inte någon respekt där precis, inte från mig. Det är okej att du har en tro som du håller fast vid, fine, men jag vil inte ta del av den. Jag fick ett annat kors som jag bär ibland, men det är ett jag fick av min mormor innan hon gick bort och när jag bär det, bär jag det för att lyfta fram henne. Tankar till henne, minnas, respektera. Det är viktigt. Det är det jag menar med raden under bilden, att de som inte finns mer lever kvar genom våra minnen och berättelser om dem, det är värt att bevara, aint it?

 

Ikväll såg jag och Johanna på The Boondock Saints 1 & 2 ikväll med en bit kladdkaka bredvid. Helt underbart. De är båda 2 av mina favorit filmer, och det är inte många. Följde Johanna hem för ett tag sen och nu ligger en av mina hundar på min säng och jag sitter i soffan lyssnar på Christophe Maé (som för övrigt är sjukt underbar att lyssna på) och twittrar lite. Just det, jag har ju skaffat twitter nu. Min första vecka är snart över och jag har fått ett gäng anhängare! Lite kul är det!

 

Men nu ska jag twittra vidare så, cheers!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lillacser

Hej! 20åring från södra Sverige.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela