MINDYOURATTITUDE

Kysssjukan

Publicerad 2012-03-08 13:03:19 i Vardag,

Herregud vad jag blir trött på läkare och läkarbesök. Gick igen idag, till en annan läkare. Hon hade fler gissningar på vad jag kunde ha att göra med. Jag tror att den förra jag gick till nog stirrade sig blind på halsfluss eftersom jag sagt att min syster hade det under tiden. Den nya läkaren tänkte längre. Så jag fick diagnos: Körtelfeber. Den är också känd som "kysssjukan" efter som den lättast smittat via saliv och närkontakt. Tycker synd om pågen, som väldigt mycket förmodligen har fått det nu också. Jobbigt. Från smittotillfället tar det ca sex veckor innan första symptom börjar ge sig till känna. Feber kan tillkomma, hoppas jag slipper det.
Nu har jag i alla fall fått starkare värktabletter utskrivna för att kunna äta och dricka. Tar dock runt 1,5 timme innan jag är smärtfri men det är värt det.

Krya på mig.
~

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lillacser

Hej! 20åring från södra Sverige.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela